Aki hívott már ügyfélszolgálatot, biztos tudja miről van szó. És egyre több helyen. Tárcsázom az ügyfélszolgálatot, erre bejelentkezik egy menürendszer, ami 10 lehetőséget sorol fel. Ha a megfelelő billentyű megnyomásával bejutsz a kívánt menübe, ott újabb lehetőségek várnak rád. És ez így megy hosszú-hosszú perceken keresztül. Régen a 0s gomb megnyomásával egyből az ügyintézőt kapcsolták, de most már csak több menü meghallgatásával lehet eljutni az ügyintézőhöz, ha szerencséd van. Ha nem, akkor az alábbi szöveget hallgathatod félpercenként: minden ügyintéző foglalt. Fontos nekünk hívása, ezért kérjük ne tegye le. Majd kellemes aláfestő zene. És abban a reményben, hogy előbb-utóbb felveszik, tartod a vonalat hosszú-hosszú percekig. Ha olyan fontos a hívásom, miért nem hívnak vissza?
Tegnap kb. 12 percig kellett tartanom a vonalat (4szer próbálkoztam, mire végre sikerült elérnem egy ügyintézőt, hívásonként 3 perc, ki van ez kalkulálva), mobilon. És muszáj volt, mivel a vonalas telefon is internet alapú, internetszolgáltatás pedig már 1 órája nem volt. És minél később jelzem a hibát, annál később csinálják meg, tehát se vonalas telefonon, se emailben nem tudom jelezni a hibát, csak mobilon. És mire végre elértem az ügyintézőt, még volt képe közölni, hogy tartsam a vonalat amíg utána néz a hibának. Ma kissé keményebb hangon beszéltem velük, így legalább a fickó visszahívást ígért…
Persze ez jó biznic mindenkinek, a menürendszert kitalálóknak és megcsinálóknak, a telefonos cégeknek (komolyan szerintem nagyobb forgalom alakul ki ezeken a vonalakon, mint az emelt díjas nyereméyvonalakon)…Az ügyfél meg őrjönghet……